Contemporary Split Hazel Hurdles Medium Fencing Panel 1.82m x 0.9m (6ft x 3ft) - By Papillon™

Code: GS0095
Contemporary Split Hazel Hurdles Medium Fencing Panel 1.82m x 0.9m (6ft x 3ft) - By Papillon™Contemporary Split Hazel Hurdles Medium Fencing Panel 1.82m x 0.9m (6ft x 3ft) - By Papillon™Contemporary Split Hazel Hurdles Medium Fencing Panel 1.82m x 0.9m (6ft x 3ft) - By Papillon™Contemporary Split Hazel Hurdles Medium Fencing Panel 1.82m x 0.9m (6ft x 3ft) - By Papillon™Contemporary Split Hazel Hurdles Medium Fencing Panel 1.82m x 0.9m (6ft x 3ft) - By Papillon™Contemporary Split Hazel Hurdles Medium Fencing Panel 1.82m x 0.9m (6ft x 3ft) - By Papillon™
< >
Contemporary Split Hazel Hurdles Medium Fencing Panel 1.82m x 0.9m (6ft x 3ft) - By Papillon™Contemporary Split Hazel Hurdles Medium Fencing Panel 1.82m x 0.9m (6ft x 3ft) - By Papillon™Contemporary Split Hazel Hurdles Medium Fencing Panel 1.82m x 0.9m (6ft x 3ft) - By Papillon™Contemporary Split Hazel Hurdles Medium Fencing Panel 1.82m x 0.9m (6ft x 3ft) - By Papillon™Contemporary Split Hazel Hurdles Medium Fencing Panel 1.82m x 0.9m (6ft x 3ft) - By Papillon™Contemporary Split Hazel Hurdles Medium Fencing Panel 1.82m x 0.9m (6ft x 3ft) - By Papillon™
Discounts for quantity
x1-4 £59.99
each
x5 £58.99
each
Save £5.00
x10 £57.99
each
Save £20.00
x15+ £56.99
each
Save £45.00
I bought these for our school wildlife garden and we installed them at the weekend. Hopefully it will help the children to have a greater understanding of sustainability. I took a photo tonight for our school newsletter to show how good they look. Delighted with the product and its prompt delivery. Many thanks. More...
As seen on ITV's This Morning

These split hazel hurdles are an excellent alternative to more traditional garden fencing, and can also be used as garden screening or windbreaks. These panels can make your garden more visually interesting and can even be used as a base for climbing plants. The natural construction of these panels will guarantee that each panel is unique and also incredibly hardwearing. With regular treatment a hazel hurdle should last up to eight years in an ordinary garden.

Features

  • Durable and hardwearing hazel construction will withstand poor weather and strong winds
  • Can last up to eight years with proper care and wood treatment
  • Adds a unique and rustic feel to your garden
  • Can be used to hide unsightly features in your garden or make constructions like decks more visually interesting

    Dimensions

    • Small W 180cm H 90cm (6ft x 3ft).

    Please Note: The height refers to the horizontal woven section - the vertical stakes sticking out at the top and bottom add up to an extra 6 inches.

    These striking panels feature a unique pattern of split hazel rods to give your garden a traditional, rustic feel. Made entirely by hands by skilled craftsmen, these panels are sure to become a long-lasting addition to your garden. Perfect for disguising an old fence, hiding unsightly compost bins or for adding some extra privacy to your garden, these panels can be used free-standing or attached to existing garden fences, stone walls or arbours.

    Please note: While the utmost care has been taken to ensure that colour and width is uniform, we cannot guarantee that all of the screening will be identical due to its natural construction. If the colour of your screening is not uniform, this is probably caused by moisture in the wood. After a few weeks of being in your garden, the screening will dry and weather and the colour will even out.

    Warping or bending is also common in new hurdles due to the moisture retained in the materials. To resolve this, simply lay the hurdles flat in your garden for a few days where they will dry, relax and straighten out.

 
Customer Reviews
Rating: 1/5

"The items (fencing panels) were delivered in 2 shipments. The first was around 3 weeks late despite it supposedly being next day delivery.
When I received the first shipment the quality was appalling beyond belief. It was dirty and damaged, and looked like something someone had rescued from a tip.
It was good only for burning. I telephoned Primrose to cancel the order. This was the good part about the customer service, the woman I spoke to was very helpful and efficient - although not particularly apologetic.
2 days later, the remainder of the shipment arrived - after I had received my refund.
These articles were much better than first, but I they weren't worth the money and I sent them back, having had a refund. they weren't even worth having for free.
"

Reviewed Sunday, 27 May 2018

Rating: 4/5

"Good telephone response, very prompt delivery and good price"

Reviewed Tuesday, 6 March 2018

Rating: 5/5

"excellent service and product"

Reviewed Saturday, 1 April 2017

Rating: 5/5

"Delivery delayed by a day as goods got mislabelled or something but otherwise all very efficient"

Reviewed Monday, 29 August 2016

Rating: 1/5

"Hurdles : Very flimsy will not last, not like the photo.
DO NOT BUY
"

Reviewed Friday, 12 August 2016

Answer from Primrose: "Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you are disappointed with these Hazel Hurdles. As this is a natural product, we cannot guarantee that the product you receive will be identical to the images on our website. We do offer a 2 year warranty as standard across all of our products, if you find that these hurdles do not stand the test of time, please do contact customer services to discuss a replacement or a refund. "
Rating: 5/5

"Coinication good delivery as stated very slick operation"

Reviewed Monday, 20 June 2016

Rating: 5/5

"As Above"

Reviewed Thursday, 26 May 2016

Rating: 5/5

"Perfect for the job I had in mind for them"

Reviewed Thursday, 12 May 2016

Rating: 1/5

"appalling!"

Reviewed Wednesday, 4 May 2016

Answer from Primrose: "Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you are disappointed with this product. If you would like to elaborate on your comments, please contact customer services to discuss further, feedback is incredibly important to us."
Rating: 4/5

"Heavy articles delivered with no problem"

Reviewed Monday, 7 March 2016

View more

Other people looked at

 
1 to 6 (of 6 products)    View all    1