Tapered Stone Effect Column Water Feature With Stainless Steel Sphere And LED Light

Code: WF7063
Tapered Stone Effect Column Water Feature With Stainless Steel Sphere And LED Light
Specification
Cable Length800 cm( 26 ft 2 in )
Pump outlet size13 mm( 0.5 in )
Pump power600 LPH
Power SupplyMains power only
Lights included?Yes
Lights TypeLED
Height82 cm( 2 ft 8 in )
Width37 cm( 1 ft 2 in )
Depth37 cm( 1 ft 2 in )
Diameter20 cm( 7.9 in )
MetalStainless Steel
This lovely stainless steel ball set on attractive stone effect column will look great in your conservatory, home or garden.
Super bright white LEDs which have a blueish tinge illuminate the water feature creating a peaceful ambience to be enjoyed in the daylight and in the evenings.

In today's air conditioned environments this feature helps to reach the medically recommended air-humidity of 45-55%.

Features:

  • Self contained - no additional reservoir required
  • Can be used indoors and outdoors
  • With LED light
  • Comes with pebbles
  • Pump and 8m cable included

Optional Extras Selected items will be included with your purchase

Dimensions:
Sphere diameter: 20cm, 7.8inch
Column: Width 37cm, 14.5inch; Depth 37cm, 14.5inch
Overall height: 82cm, 32.3inch

 
Customer Reviews

Average Rating: 2.9/5 (8 reviews)

Rating: 1/5

"I have complained that the plug / transformer is not fit for outdoor use .
Emailed twice . No reply yet !!!
"

Reviewed Monday, 12 September 2016

Primrose says: "Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you are disappointed with this Water Feature. If you use a DriBox to plug the plug in then it will be suitable for outdoor use. If you have any further questions, please do phone customer services to discuss in more detail."
Rating: 5/5

"Love it."

Reviewed Saturday, 4 June 2016

Rating: 5/5

"I love my water feature, it looks lovely on my decking such a bargin thankyou primrose"

Reviewed Wednesday, 3 June 2015

Rating: 1/5

"There's clearly something repeatedly going wrong with either this product, or the packaging or the delivery service, which primrose has failed to address so far. The reviews from other customers complain about the product arriving broken and being supplied with only a mere bag of pebbles, which is clearly insufficient. Such reviews date back to quite a while now and one would have expected the problem to have been resolved by now, but it clearly hasn't. It's also quite annoying that the customer has to pay a collection charge of £12.00 for a product that was delivered broken and needs to be returned because of that."

Reviewed Wednesday, 8 October 2014

Primrose says: "Thank you for your feedback. We're sorry that your order arrived damaged and that you were dissatisfied with the product as a whole. We are glad that the issues have now been resolved by providing you with collection and a full refund."
Rating: 4/5

"Pleased with quality"

Reviewed Thursday, 21 August 2014

Rating: 2/5

"Can only rate as poor as original and replacement both arrived broken. Packaging looked ok so can only assume problem pre packing or by deliverer."

Reviewed Tuesday, 16 July 2013

Primrose says: "Thanks for your feedback. We're sorry that the product initially arrived damaged, but we're glad to see customer services arranged a replacement."
Rating: 4/5

"the only negative with this product is the lack of pebbles, one bag containing 12 pebbles! it would have been better to say 'pebbles not supplied;' otherwise the product is excellent and looks lovely both during the day and in the evening - thanks you"

Reviewed Sunday, 2 June 2013

Rating: 1/5

"Damaged unable to use...... Useless"

Reviewed Monday, 15 October 2012

Primrose says: "Thanks for your feedback. We have looked into the packaging of this item to see if it can be improved in the future. We're glad to see customer services arranged a refund."

A selection of our products

 
1 to 6 (of 6 products)    View all       List List List  1